Shiatsu

Bij een Shiatsu behandeling wordt er gebruik gemaakt van fysieke druk, strekkingen en manipulatie van de meridianen (energiebanen) en lichaamsdelen waarbij duimen, vingers, handpalmen, ellebogen,voeten en soms hulpmiddelen worden gebruikt. Dit kan een vederlichte aanraking zijn maar soms ook een wat krachtigere techniek.
Een Shiatsu behandeling geeft ruimte en diepe ontspanning in het lichaam waardoor de weerstand wordt verhoogd en men zich fysiek, emotioneel en mentaal beter voelt. Het doel van Shiatsu therapie is om de geblokkeerde energie in beweging te brengen en hiermee een verstoring (de klacht) te verhelpen.

Er wordt in geval van klachten altijd een link gelegd doormiddel van de Traditionele Chinese Geneeswijze, met de organen en de bijbehorende meridianen in het lichaam. Men kijkt naar voeding, levensstijl en het psychisch wel bevinden van de mens.
Het zelfgenezend vermogen van het lichaam staat centraal evenals de wisselwerking tussen de mens en zijn omgeving.

Een Shiatsu behandeling vindt hoofdzakelijk plaats over de kleding.

Wanneer kan het je helpen?

Bij lichamelijke klachten:
Algemene klachten: vermoeidheidsklachten, verminderde weerstand, energiegebrek, slaapproblemen.
Gewrichten, Spieren, Pezen: stijfheid, spierkrampen, koude ledematen, zwaar gevoel in arm en benen, golfarm, tennisarm, RSI, knie, nek, schouder en rugklachten.
Keel, Neus, oren: heesheid, kortademigheid, verkoudheid, voorhoofdholte klachten, oorpijn, tinnitus.
Hoofdproblemen: duizeligheid, zwaar gevoel in het hoofd, spanningshoofdpijn, migraine,  clusterhoofdpijn.
Huidaandoeningen: allergie, acné.
Hormonale klachten: Menstruatieproblemen, PMS, overgangsklachten.
Maag, Lever, Darmen: maagklachten, oprispingen, slechte eetlust, buikpijn/krampen, misselijkheid, constipatie, prikkelbare darm.
Nieren en Blaas: niet uit kunnen plassen, blaasontsteking, incontinentie, prostaatproblemen.

Bij psychische en emotionele klachten:
Stress: onrustig gevoel, opvliegendheid, spanningsgevoel.
Depressiviteit: lusteloosheid, hyperventilatie, angst, ( link)
Burn-out: Het gevoel vast te lopen
Rouw: verwerkingsprocessen.
Trauma: ingrijpende gebeurtenissen.

Brengt balans in lichaam en geest.

Geeft diepe rust in het lichaam.

Brengt verandering in het
ZIJN.

Kan de mens gelukkig maken.

Sluiten